Privatlivspolitik

T. Hansen Gruppen A/S (CVR-nr.: 1524 2485) er dataansvarlig for de oplysninger, som vi indsamler om dig og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen. Udover at være din foretrukne leverandør af reservedele og udstyr til bil, scooter/knallert/MC, cykel, camping/marine, elektronik/mobil, værktøj/hus og have og yde Danmarks bedste service, er vores ypperste mål også at behandle dine persondata forsvarligt og hensigtsmæssigt, så du kan føle dig tryg ved at handle hos os.

Vi har høje etiske standarder og har fastsat en række interne procedurer, der sikrer, at vi behandler dine persondata på bedst mulige vis. I vores privatlivspolitik kan du bl.a. læse om:

  • Hvilke oplysninger vi typisk har om dig
  • Hvilke formål og lovlige grundlag vi benytter
  • Hvor længe vi opbevarer dine data
  • Hvem vi videregiver data til
  • Dine rettigheder som registreret

Har du spørgsmål eller kommentarer til vores privatlivspolitik - eller vil du gerne i kontakt med os i øvrigt, er du meget velkommen til at kontakte os. Du finder kontaktinfo nederst i dokumentet.

Hvad er persondata?

Persondata er alle former for information, der kan bruges til at identificere en person, og kan være mange ting, bl.a. navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse etc. Det kan også være et billede eller en IP-adresse. Hvis flere persondata ikke alene kan identificere en person, men tilsammen kan, har de karakter af persondata.

Vi kan indsamle persondata om dig på følgende måder:

  • Når du bruger vores hjemmeside og app
  • Når du bruger vores services
  • Når du køber vores produkter online
  • Når du køber vores produkter fysisk i vores butik
  • Når du er i kontakt med vores kundeservice
  • Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev
  • Når du opretter en profil på vores hjemmeside
  • Når du deltager i kampagner, konkurrencer eller undersøgelser
  • Når du selv giver os persondataene
  • Når vi benytter cookies (læs mere herom nedenfor)
  • Når du afgiver informationer til tredjeparter, som vi har et samarbejde med
  • Når vi køber tjenester og data fra andre virksomheder

Du kan i menuen nedenfor se hvilke oplysninger vi indhenter, hvorfor vi gør det, det lovlige grundlag og hvilke rettigheder du har i forbindelse med vores behandling af dine oplysninger.

Kunder

Ved køb i butik, webshop eller kundeservice
Når du køber varer eller benytter dig af vores services, indsamles og registreres almindelige personoplysninger du selv afgiver, eks. navn, adresse, telefonnummer, mailadresse, samt evt. IP adresse og oplysninger om betalingsmiddel og tidspunkt for selve transaktionen.

Ved Click & Collect eller ved eftersendelse af en vare, vil der sendes en mail og/eller SMS når der er ny status på din ordre, som eksempelvis at ordren er klar til afhentning.

Formålet er at kunne behandle dit køb og levere vores varer/ydelser, samt overholde vores forpligtelser over for dig. I den forbindelse benytter vi det lovlige grundlag "Opfyldelse af kontrakt/aftale" jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b. I tilfælde af du benytter dig af vores dækhotel, servicepakker eller vi har indgået en aftale om et tilbud, vil du kunne blive kontaktet af os pr. telefon eller mail.

Ved køb af varer over nettet til afhentning i butik eller ved køb over 5.000 kr., vil du blive bedt om at fremvise ID. For at sikre at vi udleverer ordren til rette person, og for at undgå svindel samt til dokumentation, vil dine oplysninger blive registreret på ordren, og slettes efter 5 regnskabsår. Vi benytter öInteresseafvejningö som lovlig grundlig, jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra f.

Der ud over er vi underlagt div. lovgivninger, der forpligter os til at gemme oplysninger til dokumentation, til dette formål benytter vi öRetlig forpligtelseö som lovlig hjemmel jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra c.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil dine oplysninger blive slettet efter 5 regnskabsår.

I forbindelse med køb på hjemmesiden videregiver vi oplysninger om dit navn og din e-mail til virksomheder der foretager tilfredshedsundersøgelser og anmeldelser, pt. Trustpilot. Disse virksomheder kan således på vores vegne sende en invitation til at vurdere os på deres hjemmeside. Formålet er at du som kunde kan angive din vurdering og anmeldelse over for andre forbrugere, og at vi kan forbedrer vores service og produkter. Da det er en del af handelsbetingelserne, benytter vi "Opfyldelse af kontrakt/aftale" jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b. Det er naturligvis helt frivilligt og du er ikke forpligtet til at foretage en anmeldelse, vælger du at gøre det, bliver TrustPilot dataansvarlig for de afgivne oplysninger.

Køb, service og ydelser i forbindelse med køretøjer
Når du køber et køretøj eller benytter dig af vores service og ydelser i forbindelse med dit køretøj, indsamles almindelige personoplysninger, eks. navn, adresse, telefonnummer, mailadresse, IP adresse samt oplysninger om betalingsmiddel og tidspunkt for selve transaktionen.

Formålet er at kunne behandle dit køb og levere vores varer/ydelser, samt overholde vores forpligtelser over for dig. I den forbindelse benytter vi det lovlige grundlag "opfyldelse af kontrakt/aftale" jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.

Der ud over er vi underlagt div. lovgivninger, herunder bogføringsloven, der forpligter os til at gemme oplysninger til dokumentation, til dette formål benytter vi "retlig forpligtelse" som lovlig hjemmel jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra c

Ved køb af køretøj registrerer vi desuden dit nye køretøjs stelnummer, valg af lovpligtig forsikringsselskab og eventuelle tilkøb af serviceaftaler mv. Derudover skal vi behandle dit CPR-nr. til indregistrering ved SKAT for udlevering af nummerplade. Vi benytter "retlig forpligtelse" jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra c og Databeskyttelsesloven º11 stk. 2 som lovlig hjemmel.

Hvis vi køber dit køretøj med henblik på videresalg, registreres relevante informationer/koder fra registreringsattesten, hvorefter attesten makuleres. Formålet er omregistrering af køretøjet, og oplysningerne videregives til SKAT. Da det er lovpligtigt at omregistrere køretøjet, anvender vi retlig forpligtelse jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra c som lovlig hjemmel.

Hvis du lejer eller prøvekører et køretøj registrerer vi desuden depositum og tager en kopi af dit kørekort. Formålet er at vi sikre os du er i besiddelse af førerretten, samt til dokumentation over for myndighederne i en evt. sag. Vi benytter "Retlig forpligtelse" jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra c samt Databeskyttelsesloven 11 stk. 2 som lovlig hjemmel.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil oplysninger vedr. købet blive slettet efter 5 regnskabsår, og kopi af kørekort, lejekontrakt og fuldmagt efter 6 måneder.

I nogle tilfælde videregiver vi dine oplysninger, se mere under afsnittet "Videregivelse af oplysninger".

Retur, reklamation og garanti
Hvis du har fortrudt dit køb eller er så uheldig at en vare er gået i stykker, har vi brug for en kopi af din faktura/kvittering, og naturligvis selve varen. Der udover skal vi bruge dit navn og kontaktoplysninger for at kunne behandle din sag. Da vi er forpligtet til disse registreringer jf. lovgivningen, anvender vi retlig forpligtelse som lovlig hjemmel jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra c.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Oplysninger vedr. køb, retur, reklamation slettes typisk efter 5 regnskabsår jf. Bogføringsloven.

Brugerprofil
Hvis du har oprettet en brugerprofil, behandler vi de oplysninger du selv har afgivet, typisk: navn, adresse, mobilnummer og mailadresse samt et kunde-ID. Hvis du benytter dig af dit kundenummer i forbindelse med køb af varer og ydelser, vil vi derudover opbevare dine faktura og købshistorik online, der til enhver tid kan tilgås via hjemmesiden.

Formålet er at gøre det nemmere for dig vedr. køb og betaling af varer via hjemmesiden, og give dig adgang til dine faktura og historik. Som lovlig hjemmel benytter vi "opfyldelse af kontrakt/aftale" jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.

Hvis du ønsker at få slettet din kundeprofil kan du kontakte os på nedenstående kontaktoplysninger, hvorefter vi behandler din anmodning hurtigst muligt, og senest indenfor 30 dage.

Erhvervskunder
Som erhvervskunde er det typisk oplysninger om virksomheden der er registreret, dog kan vi registrere en kontaktperson med navn, telefonnummer og mailadresse. Formålet er behandling af ordren for de købte varer/ydelser og administration af relationen til virksomheden.

Til selve registreringen og opbevaringen af kontaktoplysningerne benytter vi interesseafvejning som lovlig grundlig, jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra f. Disse oplysninger vil blive slettet eller opdateret så snart vi bliver opmærksom på ændringerne. Der udover kan der stå kontaktoplysninger på faktura mv., disse oplysninger vil blive opbevaret i 5 regnskabsår jf. Bogføringsloven.

Chat og notater
Ved henvendelse via chatten på hjemmesiden, opbevares kommunikationen i op til 3 måneder, hvorefter den automatisk bliver overskrevet. I relevante tilfælde kan der oprettet et notat i vores system. Formålet er først og fremmest at kunne betjene dig bedst muligt og yde god kundeservice, men også vores mulighed for at følge op på uafsluttede sager. Som lovligt grundlag for behandling af disse oplysninger, er interesseafvejning jf. Databeskyttelseslovens artikel 6 stk. 1 litra f.

I forbindelse med chatten har vi indgået et samarbejde med Zendesk Inc., der udbyder softwaren. Zendesk er i den forbindelse databehandler, og må ikke anvende oplysningerne til andre formål, end blot opbevaring. Zendesk er etableret i USA, og de fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem deres certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jf. Persondataforordningens art. 45. Deres certificering kan findes under öVideregivelse af oplysninger

Videoovervågning
På områder hvor der skiltes med det, er der opsat videoovervågning. Formålet er at forebygge og opklare tyveri og svindel, og vi anvender öinteresseafvejningö jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra f. Overvågningen vil blive slettet efter 30 dage, men kan i relevante tilfælde opbevares i længere tid og videregives til politiet eller anden relevant myndighed. Medarbejdere i butikken har ikke adgang til oplysningerne.

Nyhedsbrev og kundeklub

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev eller kundeklub, behandler vi de data du selv afgiver i forbindelse med afgivelse af dit samtykke, eks. navn, mail og telefonnummer.

Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at sende dig servicebeskeder, notifikationer og nyhedsbreve der indeholder informationer om produkter, tilbud, konkurrencer og events. Som lovlig hjemmel benytter vi "Samtykke" jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra a.

Ved tilmeldingen kan du udover at modtage nyhedsbreve, vælge om du også vil modtage informationer via sms og notifikationer, og du kan naturligvis til enhver tid ændre dine vælg under dine præferencer.

Hvis du ikke længere ønsker at modtage informationer fra os, kan du til en hver tid trække dit samtykke tilbage ved at afmelde dig nederst i nyhedsbrevet. Efter afmelding modtager du ikke længere nyhedsbreve fra os, dog vil du først blive endelig slettet efter 2 år, da vi i denne periode skal kunne dokumentere dit samtykke.

Konkurrence - månedlig lodtrækning
Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev, deltager du automatisk i lodtrækning om 3 gavekort á 500kr/stk. til brug i en valgfri thansen butik. Når vinderne skal trækkes, anvender vi teknologi/software til automatisk afgørelse, og er der er dermed ikke mennesker indblandet i selve lodtrækningen. Alle der er medlem af kundeklubben deltager automatisk, såfremt du ikke ønsker at deltage kan du kontakte os på nedenstående kontaktoplysninger.

Videregivelse af oplysninger
Dine oplysninger bliver ikke solgt til 3. part med henblik på markedsføring af andre virksomheder og deres produkter, men kan i særlige tilfælde deles med samarbejdspartnere, eks. markedsføringsbureauer, med henblik på at øge relevansen af nyhedsbrevenes indhold.

Ved udsendelse og administration af nyhedsbreve, har vi indgået et samarbejde med Klaviyo, som vi videregiver dine oplysninger til. Klaviyo er databehandlere og må ikke anvende oplysningerne til andre formål. Klaviyo er etableret i USA, og de fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem deres certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jf. Persondataforordningens art. 45. Deres certificering kan findes her:

Cookies og Sociale Medier

Vi anvender forskellige teknologier som eksempelvis cookies og pixeltags.

  • En pixel er et stykke kode der integrerer dit besøg på hjemmesiden med kampagner på eks. Facebook, og kan spores på tværs af sessioner og enheder. Eksempelvis kan Facebook ved Facebookpixels, modtage oplysninger om din IP-adresse, tekniske oplysninger om din enhed, de hjemmesider du besøger de køb du foretager dig og de annoncer du ser. Der ud over kan de analysere måden du bruger vores hjemmeside, din browser og hvilke sider du besøger.
  • En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren, huske hvad du har lagt i din indkøbskurv, dine sprogindstillinger mv. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus. Eksempler på brug: Vi bruger cookies til at genkende din enhed, så du ikke behøver at logge ind hver gang, du bruger vores tjenester eller til at levere tilpassede produktvisninger, så du ikke behøver at søge. Cookies bruges også til at gemme, hvilke annoncer du har set og klikket på.

Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi oplysninger om din IP-adresse, tekniske oplysninger om din enhed, geografisk placering samt din adfærd på hjemmesiden. Vi anvender de indsamlede oplysninger til at forenkle og forbedre brugeroplevelsen af vores tjenester og for at give dig relevante oplysninger, når du besøger vores hjemmeside. Det bruges også til at måle trafik på vores hjemmeside, indsamle statistikker, spore adfærd for at opbygge målgrupper til markedsføring, forenkle annoncestyring og forbedre vores tjenester. Når du besøger vores sociale medier, eks. Facebook, Instagram og LinkedIn, behandler vi de oplysninger du har gjort tilgængelige via indstillinger på sociale medier, dine reaktioner og kommentarer på vores opslag samt delingen heraf.

Når du besøger vores sociale medier, eks. Facebook, Instagram og LinkedIn, behandler vi de oplysninger du har gjort tilgængelige via indstillinger på sociale medier, dine reaktioner og kommentarer på vores opslag samt delingen heraf. De forskellige udbydere indsamler persondata i form af din adfærd på vores sider på deres platform, og vil kunne sammenstille oplysningerne med din profil, hvormed udbyderen vil kunne identificere dig. I denne sammenhæng har de enkelte udbydere delt eller selvstændigt dataansvar, og vi henviser derfor til deres politikker for brug af platformene:

Facebook benytter oplysningerne til forbedring af deres reklamesystem, og er dermed fælles dataansvarlig. Du kan læse mere om Facebooks Datapolitik her.

Vores lovlige grundlag for behandling af disse oplysninger, er samtykke. Du har altid ret til at trække dit samtykke tilbage, og du kan til enhver tid selv slette cookies - se vejledningen nedenfor. Hvis du ikke selv sletter oplysningerne, vil de automatisk blive slettet. Vær opmærksom på at hvis du sletter eller blokerer cookies, vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere, at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Sådan afviser eller sletter du dine cookies
Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din Internet-browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi disse funktioner og services forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende slettes nemt. Benytter du en PC /computer med en nyere Internet-browser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne:

CTRL + SHIFT + Delete. Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link:

  • Microsoft Internet Explorer
  • Google Chrome
  • Safari
  • Firefox

Husk: Bruger du flere Internet-browsere, skal du slette cookies i dem alle.

Tredjepartscookies Hjemmesiden indeholder cookies fra tredjeparter, pt. Chartbeat, Hotjar, Google, Raptor Services A/S og Facebook Inc.

Chartbeat Inc., Google Analytics v/Google LLC. Og Facebook Inc. er etableret i USA, og de fornødne garantier for overførsel af oplysninger er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jfr. EU Persondataforordningens art. 45. Se deres certificeringer her:

Leverandører og samarbejdspartnere

Vores leverandører og samarbejdspartnere er andre virksomheder, der som udgangspunkt ikke er dækket af Databeskyttelsesforordningen. Dog kan vi registrere en kontaktperson med navn, telefonnummer og mailadresse. Formålet er at behandling af vores køb/ydelser og administration af relationen til virksomheden.

Til selve registreringen og opbevaringen af kontaktoplysningerne benytter vi interesseafvejning som lovlig grundlig, jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra f. Disse oplysninger vil blive slettet eller opdateret så snart vi bliver opmærksom på ændringerne. Der udover kan der stå kontaktoplysninger på faktura mv., disse oplysninger vil blive opbevaret i 5 regnskabsår jf. Bogføringsloven.

Jobansøgere

Formålet med at modtage eller indsamle personoplysninger om dig i rekrutteringsprocessen er at vurdere, om du er en kvalificeret kandidat til en ledig stilling hos os, og vi anvender "Interesseafvejning" som lovlig hjemmel jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra f.

Din ansøgning, CV og evt. andre medsendte dokumenter vil blive slettet senest 6 måneder efter vi har modtaget dem. Ønsker vi at opbevare dine oplysninger i mere end 6 måneder, indhentes der samtykke, hvorefter den lovlige hjemmel til behandling af dine oplysninger vil overgå til samtykke jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra a.

I rekrutteringsprocessen er det de oplysninger du selv afgiver og som der fremgår af din ansøgning, CV og evt. andre medsendte dokumenter der bliver registreret. Typisk vil det være almindelige oplysninger som eks. navn, adresse, kontaktoplysninger, uddannelse, erhvervserfaring og evt. andre kompetencer og færdigheder som eks. sprog, kørekort og IT kundskaber. Hvis du bliver kaldt til jobsamtale, vil vi notere oplysninger og informationer til brug for det videre forløb.

Vi indhenter ikke referencer fra tidligere arbejdsgivere uden dit samtykke hertil.

Såfremt det findes relevant for jobbet, kan du blive bedt om at fremvise straffeattest, dog først til sidst i ansættelsesprocessen. Såfremt straffeattesten er ren, vil der dannes et notat i vores system, hvorefter straffeattesten slettes. Formålet er et forebygge sager vedr. tyveri og svindel, og vi som lovlig hjemmel anvender vi interesseafvejning jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra f.

Dine oplysninger er registreret i vores system, og er tilgængelig for relevante medarbejdere i processen, men vil ikke blive solgt eller videregivet til personer uden for koncernen.

Vi sletter naturligvis dine oplysninger når vi ikke længere har et formål med at opbevare dem, men du kan til enhver tid få dine oplysninger slettet ved at henvende dig til os på nedenstående kontaktoplysninger.

Børn

Vores virksomhed er målrettet voksne, og vi indhenter derfor ikke bevidst persondata fra eller om børn under 15 år.

Grundet børns brug af elektroniske enheder, er der ikke 100% sikkerhed for, at vi ikke modtager persondata om børn. Vi sletter oplysningerne straks vi bliver opmærksomme på at vi utilsigtet har modtaget persondata om børn. Hvis du er forælder eller værge og mener, at dit barn har givet persondata til os, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt via vores kontaktoplysninger i bunden.

Hvordan beskytter vi dine persondata?

Vi er forpligtet til at beskytte dine persondata. Både fordi det følger af lovgivningen, men også fordi vores egne interne etiske regler kræver, at vi passer godt på dine persondata.

Vi benytter relevante og forsvarlige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at der ikke skabes uautoriseret adgang til de persondata, vi opbevarer. Formålet hermed er at sikre, at persondataene ikke anvendes, ødelægges, ændres offentliggøres eller på anden måde misbruges.

I dette afsnit kan du læse, at

  • Vi har interne regler om informationssikkerhed i forbindelse med persondata
  • Vi har implementeret IT-tekniske foranstaltninger
  • Brugeradfærd er vigtig for at sikre tilstrækkeligt højt sikkerhedsniveau
  • Vi orienterer berørte personer, hvis der opstår risiko for eller et egentligt databrud

Vi har interne regler om informationssikkerhed, som indeholder retningslinjer og procedurer

Det inkluderer blandt andet, at persondata kun er tilgængelig for den (eller de) medarbejder(e), der har brug for det, og at vi løbende orienterer vores medarbejdere i korrekt håndtering af persondata og kontrollerer, at reglerne overholdes af medarbejderne.

IT-teknisk har vi blandt andet implementeret følgende foranstaltninger:

  • Installeret antivirus på alle de IT-systemer, der behandler persondata
  • Installeret adgangskode på computere med jævnligt krav om fornyelse
  • Løbende backup af alle IT-systemer, der behandler persondata
  • Begrænsning af adgangen til persondata, så kun de medarbejdere, der har behov for det, har adgang. Og kun i det omfang, det er nødvendigt
  • Kontrol af medarbejderes faktiske adgang til persondata gennem logning og tilsyn
  • Gennemførelse af risikovurdering og dokumentation af alle IT-systemer der behandler persondata. Det gør vi for at sikre, at vi har et oplyst grundlag for sikkerhedsniveauet for behandlingen af persondata

Underretning
Som nævnt har vi foretaget en lang række tiltag for at sikre behandlingen af dine persondata.

Skulle vores IT-systemer og andre sikkerhedsforanstaltninger alligevel blive kompromitteret, vil vi give dig besked uden unødig forsinkelse, hvis kompromitteringen indebærer en høj risiko for dine rettigheder og frihedsrettigheder.

Dataminimering
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være bestemt af behovet for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.

Data holdes ajour
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne nedenfor til at meddele os dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne og giver dig meddelelse om dette.

Dette kan du selv gøre
Den største fare for misbrug af persondata skyldes menneskers egen ageren, og du kan selv gøre meget for at passe godt på dine persondata (bl.a. aldrig oplyse passwords til andre).

Selvom vi har foretaget ovennævnte tiltag for at begrænse risici ved behandlingen af persondata, kan det ikke udgøre en 100% sikkerhed for, at der ikke sker utilsigtede hændelser, og vi anbefaler derfor at du også selv iværksætter tiltag til sikring af dine persondata. Det kan du gøre blandt andet ved at lukke din browser efter brug, ved at logge ud af alle konti efter brug, ved at installere antivirus- antimalware- og anden software, der kan forbedre sikkerheden på din computer.

Derudover anbefaler vi at du løbende opdaterer software, de apps du bruger, din computer og mobile devices og aldrig oplyser dit password til andre.

Videregivelse af oplysninger

Vi benytter os af samarbejdspartnere til bl.a. opbevaring, teknisk drift, it-løsninger og forbedringer af hjemmesiden, udsendelse af nyhedsbreve, udsendelse af spørgeskemaer, analyser af websitetrafik, splittest af indhold på hjemmesiden, samt målrettet markedsføring, herunder retargeting og segmentering, samt til din bedømmelse af vores virksomhed og produkter. Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlig for. Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.

I relevante tilfælde videregiver vi data til udvalgte og betroede partnere, bl.a. kreditvirksomheder, fragtfirmaer, egne interne selskaber og afdelinger samt relevante myndigheder i overensstemmelse med lovgivningen og advokat og revisor. Til dem viderebringer vi de nødvendige persondata, således at vi kan overholde vores forpligtelser overfor dig og myndighederne. Det kan f.eks. være levering af varer til din hjemmeadresse, låntagning, indregistrering af køretøjer, forsikringer m.v.

Tilfredshedsundersøgeler og anmeldelser
I forbindelse med køb på hjemmesiden videregiver vi oplysninger om dit navn og din e-mail til virksomheder der foretager tilfredshedsundersøgelser og anmeldelser, eksempelvis trustpilot. Vælger du at foretage anmeldelser, bliver eks. Trustpilot dataansvarlig for de afgivne oplysninger.

Overførsel til tredjelande
Nogle af vores databehandlere er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jfr. EU Persondataforordningens art. 45.

Hvis du har givet samtykke. Vi kan videregive personlige persondata til virksomheder, organisationer eller enkeltpersoner uden for vores virksomhed og koncern, hvis vi har dit samtykke.

Du har mange rettigheder

I dette afsnit kan du læse, at du har en række rettigheder i forbindelse med vores behandling af dine persondata, blandt andet at du har:

  • Ret til at få forkerte persondata rettet
  • Ret til at få indsigt i dine persondata og få udleveret kopi
  • Ret til at få slettet dine persondata
  • Ret til at kræve begrænsning
  • Ret til at gøre indsigelse imod behandling
  • Ret til at tilbagekalde samtykke
  • Ret til at kræve oplysning om overførsel til lande og organisationer uden for EU
  • Ret til at undgå profilering
  • Ret til at klage over vores behandling af dine persondata

Retten til at få slettet data
Vi laver en skønsmæssig vurdering for at se, hvornår vi ikke længere har brug for dine persondata. Når vi ikke længere har brug for persondataene i henhold til det formål, som vi indsamlede dem til, sletter vi dem. Vi lægger bl.a. vægt på:

  • Hvilken ydelse, vi har leveret, f.eks. om vi har leveret et produkt eller rådgivning som nævnt i de foregående afsnit
  • Hvor længe siden det er, vi havde en relation til dig som kunde, medarbejder, samarbejdspartner eller andet, og hvornår der sidst har været dialog eller korrespondance
  • Om du har givet os samtykke til at opbevare persondataene, bl.a. med henblik på senere markedsføringstiltag
  • Hvilket ansvar, vi påtager os over for dig, og hvilket ansvar, vi risikerer i relation til vores rådgivning

Nogle persondata skal vi opbevare i minimum 5 år af hensyn til lovgivningen, bl.a. Bogføringsloven. Det er for eksempel persondata til brug for udstedelse af fakturaer, så vi kan afregne skat og moms korrekt og for at kunne dokumentere dette over for myndighederne.

Vi gør det også for at kunne varetage vores økonomiske interesser og retsstilling, hvis nogen måtte mene, at vi har handlet ansvarspådragende. I så fald skal vi kunne dokumentere, hvilke persondata vi har fået, hvilken aftale der er indgået og hvad vi har gjort i forhold til dig som kunde, så vi bedst kan varetage vores interesser. Vi ÆrenserÆ dokumenterne for de persondata, der ikke er nødvendige herfor.

Vi sletter af egen drift dine persondata, når de ikke længere er nødvendige for det formål, som de er indsamlet til, men du kan til enhver tid kontakte os og anmode om sletning. Vores behandling af din sletteanmodning vil blive opbevaret til dokumentation i op til 6 måneder efter sagen er afsluttet. Vi anvender interesseafvejning som lovlig hjemmel jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra f.

Retten til at blive oplyst og få rettet data
Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.

Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.

Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.

Retten til indsigt og udlevering af data
Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de persondata, vi har registreret om dig og få udleveret en kopi af oplysningerne. Vi gør opmærksom på, at retten til indsigt kan være begrænset af hensyn til beskyttelsen af andre personers persondata og til vores erhvervshemmeligheder.

Du kan også få oplyst formålene med behandlingen, hvor længe, vi opbevarer dine persondata, om vi foretager automatiske afgørelser (herunder profilering), hvem vi videregiver oplysningerne til og hvor vi har dem fra.

Vores behandling af din indsigtsanmodning vil blive opbevaret til dokumentation i op til 6 måneder efter sagen er afsluttet. Vi anvender interesseafvejning som lovlig hjemmel jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra f.

Ret til at kræve begrænsning af behandling
Du har til enhver tid ret til at anmode os om at begrænse behandlingen af dine persondata.

Ret til at gøre indsigelse imod behandling
Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse imod, at vi behandler dine persondata. Dette omfatter retten til at gøre indsigelse imod, at vi anvender persondataene med henblik på markedsføring. Vi vil hurtigst muligt tage stilling til din indsigelse, hvis du fremsætter en sådan.

Ret til at tilbagekalde samtykke
Du kan til enhver tid tilbagekalde det (eller de) samtykke(r), du har givet os.

Ret til at kræve oplysning om overførsel til lande og organisationer uden for EU
Du har ret til at få oplyst, om vi videresender persondata til et land uden for EU.

Ret til at undgå profilering og at vi træffer automatiske afgørelser
Du har til enhver tid ret til at undgå, at vi laver profiler af dig og dine persondata eller træffer automatiske afgørelser.

Der foretages ikke automatiske afgørelser, der medfører retsvirkninger eller på tilsvarende vis påvirker dig betydeligt. Der foretages alene automatiske afgørelser til udtrækning af vindere ved deltagelse i konkurrencer.

Retten til at indgive en klage
Vi gør alt, hvad vi kan, for at sikre, at dine persondata behandles betryggende og at dine rettigheder beskyttes optimalt og vi gennemgår regelmæssigt vores procedurer og håndteringen af persondata. Hvis du mod forventning mener, at vi ikke behandler din henvendelse og dine rettigheder i overensstemmelse med lovgivningen, beder vi dig kontakte os pr. e-mail med teksten "klage" i emnefeltet.

Du kan skrive til os på mail persondata@thansen.dk

Vi vil da ekspedere din henvendelse til en overordnet medarbejder i vores virksomhed, således at eventuelle misforståelser og/eller fejl kan blive udredt.

Hvis du fortsat mener, at vi ikke behandler din henvendelse og dine rettigheder i overensstemmelse med lovgivningen, kan du klage til Datatilsynet via:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: 33 19 32 00
www.datatilsynet.dk

Links til andre serviceudbydere

På vores hjemmeside og i vores app kan der være links til andre hjemmesider, som ikke tilhører vores firma eller vores koncern.

Vi er ikke ansvarlige for indholdet på disse hjemmesider og vores persondatapolitik gælder ikke for disse virksomheders hjemmesider.

Kontaktoplysninger

Vores virksomhed T. Hansen Gruppen A/S er dataansvarlig, og sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen:

T. Hansen Gruppen A/S
Stensgårdvej 1
5500 Middelfart - DK
CVR: 15242485

persondata@thansen.dk

www.thansen.dk

Opdatering af denne privatlivspolitik

Vi opdaterer løbende vores privatlivspolitik, når vi vurderer, at der er behov for det. Det kan eksempelvis være, når vi udbyder nye services og produkter.

Den til enhver tid gældende politik er tilgængelig på vores hjemmeside og de relevante tjenester.

Privatlivspolitikken er senest opdateret den 3. november 2020.

Sammenlign