Handelsbetingelser

Kontaktoplysninger

T. Hansen Gruppen A/S

Stensgårdvej 1
5500 Middelfart
CVR-nr. 15 24 24 85

- herefter kaldet thansen

+45 31 31 31 31
thansen@thansen.dk
www.thansen.dk



Pris og betaling

Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms. Betaling for bestilte varer kan ske online med MobilePay, Dankort / Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners Club, JCB eller Maestro. Alle betalingsoplysninger sendes selvfølgelig krypteret mellem kunde og thansen.dk. Ved elektronisk fakturering til offentlige virksomheder og institutioner tillægges et gebyr på kr. 35,-. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Alle kontrakter indgås på dansk og der er ikke indgået bindende købsaftale, før der er modtaget ordrebekræftelse.


Fragt og levering

Køber du for over 200,- er fragten gratis, ved levering til en GLS Pakkeshop.

Ved køb under 200,- koster fragten fra 29,-

Du kan også vælge at få varen sendt til en postbutik, pakkeboks, din privatadresse eller din arbejdsplads, her vil priserne være:

  • PostNord Pakkeboks: fra 19,-
  • PostNord Postbutik: fra 19,-
  • Fragtmand: fra 49,- (fra 149,- ved kvittering)
  • PostNord Hjemmelevering: fra 39,-
  • GLS Hjemmelevering: fra 29,-
  • GLS Erhverv: fra 29,-

Dine leveringsmuligheder afhænger af, hvor meget du køber, type af varer og vægten på dine varer.

Du kan altid se din aktuelle fragtpris og leveringstid for dine indkøb i indkøbskurven.

Det er naturligvis fragtfrit at afhente i en af vores butikker i hele landet.


Hvornår får jeg varen leveret?
Har vi varen på lager, kan du bestille indtil kl. 18.00 og få pakken leveret næste dag,* eller du kan bestille helt frem til kl. 18.00 til afhentning i en af vores butikker dagen efter** - og du kan tilmed bestille til afhentning om lørdagen.

*Gælder mandag-torsdag til alle brofaste øer i Danmark. Pakker bestilt fredag leveres mandag. Pakker til ikke-brofaste øer tillægges 1-2 hverdage afhængigt af øen. Hvis en helligdag falder på en hverdag, så tillægges der 1 dag pr. helligdag.

**Gælder mandag-fredag (Rønne dog undtaget). Hvis en helligdag falder på en hverdag, så tillægges der 1 dag pr. helligdag.


Leveret eller gratis
Grundet situationen omkring Coronavirus / Covid-19, så suspenderes vores "Leveret eller gratis" koncept med øjeblikkelig virkning, således dette ikke længere gælder nogen ordre og/eller forsendelser.

Vi sender naturligvis - som altid - din bestilling afsted kort efter vi har modtaget den, og pakken vil - hvis der ikke sker uforudsete forhindringer hos GLS, PostNord etc. - være frem ved dig næste dag, som sædvanlig.

Sidst opdateret: Onsdag den 11/03-2020 kl. 22:00


Får du ikke din ordre til aftalt tid, så er varen GRATIS - helt enkelt. Vi skriver altid på ordrebekræftelsen, hvis ordren er omfattet af vores Leveret eller GRATIS* koncept, og vi sender dig altid en ordrebekræftelse pr. mail, så du ved, hvornår du modtager din ordre. Både varer leveret til en GLS PakkeShop og varer bestilt til afhentning i en af vores butikker er omfattet af vores Leveret eller GRATIS* koncept.

* Leveret eller GRATIS gælder alle varer, som er på lager på vores centrallager ved bestilling, som betales ved bestilling og hvor ordreværdien ikke overstiger kr. 1.000,00. Varer hvor vi skal foretage registrering hos SKAT, dvs. scootere og motorcykler, samt varer hvor vi skal foretage montage/ændringer/tilretninger, eksempelvis komplette fælgsæt eller varer som ikke kan leveres til en GLS PakkeShop, men bliver leveret direkte til hjemme- eller firmaadresse eller med fragtmand, specialtransport etc., er ikke omfattet af vores Leveret eller GRATIS* koncept.


Spring køen over
Click & Collect gør det nemt og bekvemt, at klare dine indkøb lynhurtigt. Når du bestiller og betaler online, er ordren klar i en butik efter eget valg indenfor 30 min. ellers er varen gratis*. Tjek ind på nummerstanderen i butikken og du kommer foran i køen. Nemmere kan det ikke være. For at sikre at vi udleverer ordren til rette person, kan du blive bedt om at fremvise ID ved afhentning.

* Click & Collect - gælder alle varer, der er på lager i butikken ved afgivelse af bestillingen, og betales online til afhentning i en given butik. Click & Collect omfatter IKKE fyrværkeri. Vores Click & Collect 30 minutters service er kun gældende, hvis bestillingen er gennemført senest 30 min. før butikkens lukketid. Ellers er bestillingen til afhentning, når butikken åbner næste dag. Click & Collect gælder ikke for varer, hvor vi skal foretage klargøring, montage, tilretninger, indregistrering eller andre former for forarbejdning. Herunder f.eks. dækmontage, fælgmontage, reparation og/eller indregistrering af scooter eller MC etc.


Dækhotel

Prisen* for dækhotel omfatter opbevaring af det modtagne antal hjul i én sæson**, dog maksimalt i otte måneder fra indleveringen. Vi forbeholder os herefter ret til efter forudgående varsling herom at bortskaffe det modtagne antal hjul for din regning og risiko, i det omfang disse ikke er afhentet inden for den i varslingen anførte frist.


Sådan foregår det i praksis:

  • Dine hjul indleveres og registreres i vores dækhotel
  • Alle relevante informationer gemmes, og thansen.dk sender kopi af disse oplysninger til dig på SMS og e-mail
  • Dine hjul sendes til opbevaring centralt i et helt nyt og topmoderne dækhotel, hvor vi sikrer optimale opbevaringsforhold for hjulene
  • Når vi nærmer os en ny sæson, vil du blive mindet om, at det er tid til hjulskifte og har derfor mulighed for at via et link bestille tid til hjulskifte

*Prisen for opbevaring af hjul er betinget af skift af hjul eller dæk hos thansen. Prisen er eksklusiv skift af hjul/dæk. Pris for skift af hjul kr. 69,95 pr. stk. Pris for skift af dæk kr. 99,95 pr. stk. Vi opbevarer ikke bolte/møtrikker.

**En sæson defineres som sommer- eller vintersæson (max. 8 måneders opbevaring).


Fortrydelsesret og returnering

Du har naturligvis ret til at fortryde et køb hos os i helt op til 365 dage. Du kan fortryde et køb ved at returnere varen i en af vores butikker i hele landet eller sende det med posten eller anden transportør til os. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften til forsendelse. Du skal inden 365 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på thansen@thansen.dk (du kan benytte standardfortrydelsesformularen) eller på telefonnummer 31 31 31 31 . Du kan også altid gå ind en af vores butikker i hele landet. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Hvis du fortryder og ordren endnu ikke er afsendt fra thansen.dk, kan den annulleres ved at kontakte os på telefon +45 31 31 31 31 eller thansen@thansen.dk. Husk at oplyse ordrenummer.


Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for fælgsæt, cykler, scootere.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 100,00 DKK.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andreord û du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes eller leveres til: T. Hansen Gruppen A/S, Stensgårdvej 1, 5500 Middelfart

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelse eller faktura/bon.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret ved fejl og mangler

Når du handler på thansen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Du kan reklamere over en vare i en af vores butikker i hele landet eller sende varen med posten eller anden transportør til os.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte thansen.dk og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til: T. Hansen Gruppen A/S, Stensgårdvej 1, 5500 Middelfart

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt, vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Invitation til brugeranmeldelse

I forbindelse med køb på hjemmesiden videregiver vi oplysninger om dit navn og din e-mail til virksomheder der foretager tilfredshedsundersøgelser og anmeldelser, pt. Trustpilot. Disse virksomheder kan således på vores vegne sende en invitation til at vurdere os på deres hjemmeside. Formålet er at du som kunde kan angive din vurdering og anmeldelse overfor andre forbrugere, og at vi kan forbedrer vores service og produkter. Da det er en del af handelsbetingelserne, benytter vi "opfyldelse af kontrakt/aftale" jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b. Du er naturligvis ikke forpligtet til at foretage en anmeldelse, vælger du at gøre det, bliver TrustPilot dataansvarlig for de afgivne oplysninger.

Behandling af persondata

Når du køber varer i enten butik, via vores webshop, eller benytter dig af vores øvrige services, kan der indsamles almindelige personoplysninger, eks. navn, adresse, telefonnummer, mailadresse, IP adresse og bankoplysninger samt oplysninger om betalingsmiddel og tidspunkt for selve transaktionen.

Formålet er at kunne behandle dit køb og levere vores varer/ydelser, samt overholde vores forpligtelser over for dig. I den forbindelse benytter vi det lovlige grundlag "opfyldelse af kontrakt/aftale" jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b. I tilfælde af du benytter dig af vores dækhotel, servicepakker eller vi har indgået en aftale om et tilbud, vil du kunne blive kontaktet af os pr. telefon eller mail.

Der ud over er vi underlagt div. lovgivninger, heri blandt Bogføringsloven og Skatteloven, der forpligter os til at gemme oplysninger til dokumentation, til dette formål benytter vi "Retlig forpligtelse" som lovlig hjemmel jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra c.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil oplysninger vedr. betaling slettes efter 5 regnskabsår.

Ved køb af varer over nettet til afhentning i butik eller ved køb over 2.500kr., kan du blive bedt om at fremvise ID. Formålet er at sikre at vi udleverer ordren til rette person, og for at undgå svindel. Oplysningerne bliver ikke registreret

Vi benytter os af samarbejdspartnere til bl.a. opbevaring, teknisk drift, it-løsninger og forbedringer af vores hjemmeside, samt til din bedømmelse af vores virksomhed og produkter. Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlig for. Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.

I relevante tilfælde videregives data til udvalgte og betroede partnere om at levere vores varer til dig, bl.a. fragtfirmaer, kreditvirksomheder, egne koncerninterne selskaber, samt relevante myndigheder i overensstemmelse med lovgivningen og revisor og evt. advokat. Til dem viderebringer vi de nødvendige persondata, således at vi samlet set kan levere vores varer og ydelser til dig. Det kan f.eks. være levering af varer til din hjemmeadresse, låntagning, indregistrering af køretøjer, forsikringer m.v. Det kan også være Det Centrale Personregister, for at vi kan ajourføre eventuelle navne- eller adresseændringer i databaser om vores kunder.

Hvis vi videregiver dine persondata til usikre tredjelande, har vi sikret os, at deres niveau for beskyttelse af persondata passer til de krav, vi har opstillet for os selv i denne politik og de krav, vi er underlagt i forhold til lovgivningen.

Som registreret har du mange rettigheder, blandt andet har du ret til at få indsigt, rettet, slettet og udleveret dine oplysninger. Du har altid mulighed for at trække et samtykke tilbage, undgå profilering, gøre indsigelse eller klage over vores behandling af dine oplysninger.

Har du spørgsmål eller vil du vide mere om vores behandling af dine personoplysninger eller dine rettigheder, kan du læse mere på [privatlivspolitikken], eller rette henvendelse til persondata@thansen.dk

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for private forbrugere, dog med følgende modifikationer:

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende, og køber betaler alle omkostninger til fragt, uanset købssum. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny reklamationsperiode. thansen.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på thansen@thansen.dk eller på telefon: 31 31 31 31. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg,
https://naevneneshus.dk

thansen.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling . Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

Version 3.0 - Handelsbetingelserne er senest opdateret 12. marts 2020

Standard fortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: T. Hansen gruppen A/S
Stensgårdvej 1
5500 Middelfart
Tlf: 3131 3131
E-mail: thansen@thansen.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________________________________ ___________


Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: _______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse: ____________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________


(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Sammenlign