Gummikapper til støddæmper



Gummikapper til forreste støddæmpere:

  1. Afmontér forhjul.
  2. Afmontér hjulnavet fra den underste del af støddæmperhuset (Det kan nogle gange være nødvendigt først at afmontere bærearmen, for at hjulnavet kan komme ud af støddæmperhuset).
  3. Løsn boltene oppe i tårnet i motorrummet samtidig med, at du holder fast på fjederbenet.
  4. Når boltene er fjernet, kan fjederbenet tages ud af hjulkassen.



*VIGTIGT: Følgende skal udføres varsomt: Fjederen spændes op med et sæt fjederklemmer, så fjederen løsnes fra fjederskålen.* 

5. Når den har sluppet fjederskålen, kan topmøtrikken løsnes, og den øverste støddæmperkonsol med tårnlejet fjernes. 

6. Fjern forsigtigt fjederen. 

7. Nu er støddæmperen fri, så den nye gummikappe til støddæmperen kan monteres. 

8. Når dette er gjort kan fjederen monteres forsigtigt igen, og støddæmperkonsollen kan monteres ned over fjederen. 

9. Møtrikken monteres igen. Det kan godt være, at støddæmperen har trukket sig lidt sammen, men den trækkes ud igen, umiddelbart før du skal have møtrikken på. Spænd møtrikken. 

10. Løsn fjederklemmen, og sørg for at fjederen kommer til at ligge rigtigt i fjederskålene. 

11. Fjederbenet monteres igen i hjulkassen, og hjulnavet monteres igen. 

12. Efter endt reparation bør bilen spores, hvis camber eller caster er justerbar. 

Gummikapper til bagerste støddæmperre:

  1. Sidder støddæmperen løst, afmonteres denne umiddelbart ved at løsne boltene, der holder den.
  2. Når du står med støddæmperen i hånden, kan den nye støddæmperkappe monteres.
  3. Montér støddæmperen igen.
  4. Sidder støddæmperen i et fjederben, benyttes samme fremgangsmåde som beskrevet ved "Gummikapper til forreste støddæmpere".
  5. Er du på nogen måde i tvivl, så spørg i forretningen eller ring til vores Kundeservice.

Bemærk: Brugen af anvisningerne sker på eget ansvar. Vi er ikke ansvarlig for fejl, tab eller anden skade - direkte eller indirekte - ved at følge anvisningerne.

Find alt til støddæmpere og fjedre her
Sammenlign