Handelsbetingelser

Følgende gælder for forbrugerkøb. Se længere nede for erhvervsdrivende.

Generelle oplysninger

Om T. Hansen Gruppen A/S 
Kaldenavn: thansen
CVR-nr. 15 24 24 85
Adresse:
Stensgårdvej 1
5500 Middelfart
tlf. 31 31 31 31
thansen.dk
thansen@thansen.dk 

 

Pris og betaling
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms. Betaling for bestilte varer kan ske online med MobilePay, Dankort / Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners Club, JCB  eller Maestro. Alle betalingsoplysninger sendes selvfølgelig krypteret mellem kunde og thansen.dk. Ved elektronisk fakturering til offentlige virksomheder og institutioner tillægges et gebyr på kr. 35,- 
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.


Fragt og levering
Hos os er fragten til gratis, til levering uden omdeling eller med fragtmand, i hele Danmark ved køb over 200,-, og kun 29,- ved køb under 200,-.

Dette gælder alle varer, som kan sendes til en PostNord Pakkeboks, PostNord Postbutik, GLS PakkeShop eller med fragtmand.

Du kan også vælge at få varen sendt til din privatadresse eller din arbejdsplads med PostNord Hjemmelevering (39,-) eller GLS Erhverv (29,-).

Det er afhængigt af volumen og vægt på varen, hvilken transportør vi tilbyder de enkelte muligheder for.

I indkøbskurven, kan du altid se din aktuelle fragtpris og leveringstid for dine indkøb.

Det er naturligvis fragtfrit at afhente i en af vores butikker i hele landet.

Har vi varen på lager, kan du bestille til kl 18.00 og få pakken leveret næste dag* eller du kan bestille helt frem til kl 18.00 til afhentning i en af vores butikker dagen efter ** - og du kan tilmed bestille til afhentning om lørdagen.

*Gælder mandag-torsdag til alle brofaste øer i Danmark. Pakker bestilt fredag leveres mandag. Pakker til ikke brofaste øer tillægges 1-2 hverdage afhængig af øen. Hvis en helligdag falder på en hverdag, så tillægges der 1 dag pr. helligdag.

**Gælder mandag-fredag - Rønne dog undtaget. Hvis en helligdag falder på en hverdag, så tillægges der 1 dag pr. helligdag.

Får du ikke din ordre til aftalt tid, så er varen GRATIS - helt enkelt. Vi skriver altid på ordrebekræftelsen, hvis ordren er omfattet af vores Leveret eller GRATIS* koncept, og vi sender dig altid en ordrebekræftelse pr. mail, så du ved, hvornår du modtager din ordre. Både varer leveret til en GLS PakkeShop og varer bestilt til afhentning i en af vores butikker er omfattet af vores Leveret eller GRATIS* koncept.

* Leveret eller GRATIS gælder alle varer, som er på lager på vores centrallager ved bestilling, som betales ved bestilling og hvor ordreværdien ikke overstiger kr. 1.000,00. Varer hvor vi skal foretage registrering hos SKAT, dvs. scootere og motorcykler, samt varer hvor vi skal foretage montage/ændringer/tilretninger, eksempelvis komplette fælgsæt eller varer som ikke kan leveres til en GLS PakkeShop, men bliver leveret direkte til hjemme- eller firmaadresse eller med fragtmand, specialtransport etc., er ikke omfattet af vores Leveret eller GRATIS* koncept.

SPRING KØEN OVER

Click & Collect gør det nemt og bekvemt, at klare dine indkøb lynhurtigt. Når du bestiller og betaler online, er ordren klar i en butik efter eget valg indenfor 30 min. ellers er varen gratis*. Tjek ind på nummerstanderen i butikken og du kommer foran i køen. Nemmere kan det ikke være.

Læs mere

* Click & Collect - gælder alle varer, der er på lager i butikken ved afgivelse af bestillingen, og betales online til afhentning i en given butik. Click & Collect omfatter IKKE fyrværkeri. Vores Click & Collect 30 minutters service er kun gældende, hvis bestillingen er gennemført senest 30 min. før butikkens lukketid. Ellers er bestillingen til afhentning, når butikken åbner næste dag. Click & Collect gælder ikke for varer, hvor vi skal foretage klargøring, montage, tilretninger, indregistrering eller andre former for forarbejdning. Herunder f.eks. dækmontage, fælgmontage, reparation og/eller indregistrering af scooter eller MC etc.

Dækhotel
Prisen for dækhotel omfatter opbevaring af det modtagne antal hjul i én sæson, dog maksimalt i otte måneder fra indleveringen. Vi forbeholder os herefter ret til efter forudgående varsling herom at bortskaffe det modtagne antal hjul for din regning og risiko, i det omfang disse ikke er afhentet inden for den i varslingen anførte frist.

Fortrydelsesret
Du har naturligvis ret til at fortryde et køb hos os i helt op til 365 dage. Du kan fortryde et køb ved at returnere det købte i en af vores butikker i hele landet eller sende det med posten eller anden transportør til os. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften til forsendelse. Du skal inden 365 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på thansen@thansen.dk (du kan benytte standardfortrydelsesformularen) eller på telefonnummer 31 31 31 31 û du kan også altid gå ind en af vores butikker i hele landet. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Hvis du fortryder og ordren endnu ikke er afsendt fra thansen.dk, kan den annulleres ved at kontakte os på telefon 31 31 31 31 eller thansen@thansen.dk. Husk at oplyse ordrenummer.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for fælgsæt, cykler, scootere.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 100,00 DKK.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andreord û du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

T. Hansen Gruppen A/S, Stensgårdvej 1, 5500 Middelfart

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelse eller faktura/bon.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Reklamationsret ved fejl og mangler
Når du handler på thansen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Du kan reklamere over en vare i en af vores butikker i hele landet eller sende varen med posten eller anden transportør til os.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte thansen.dk og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

T. Hansen Gruppen A/S, Stensgårdvej 1, 5500 Middelfart

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt,

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
For at kunne modtage en bestilling og sende varerne til dig, skal du som min. oplyse navn, mobilnummer og e-mailadresse. De registrerede oplysninger opbevares sammen med information om, hvilke varer du har købt i minimum de 5 år. Det gør vi også for at opfylde både dine og vores garantivilkår og for at du senere kan henvende dig og få en ny kopi af din faktura. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til

thansen.dk er dataansvarlig og videregiver eller sælger ikke personlige informationer til tredjepart.

Som registreret hos thansen.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til thansen@thansen.dk.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny reklamationsperiode. thansen.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på thansen@thansen.dk eller på telefon: 31 31 31 31. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, 41 71 50 00, kfst@kfst.dk, forbrug.dk

 

thansen.dker e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling . Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590. 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 26. september 2019


Standard fortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: thansen.dk

Stensgårdvej 1

5500 Middelfart

Tlf: 3131 3131

E-mail: thansen@thansen.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:



Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________


(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Sammenlign