Mød Jens fra Grenå

Altid Tilfredse Kunder (ATK) er overskriften i vores kundeprogram, som alle medarbejdere lærer og praktiserer i vores butikker. thansen.dk #kommunikation undersøger, hvad ATK er i butikkerne. Første stop er i Grenå, hvor Jens Kromann Olsen yder ekstra service til alle kunder. Alle bliver mødt med et smil og velkommen.

Ekstraservice og en smilende velkomst er svaret

Velkommen til den største by i Djursland. Grenå. Der bor ca. 15.000 indbyggere i havnebyen ved Kattegat, hvis historie og kultur går tilbage til 1200 tallet. Fra campingpodiet studerer jeg kundestrømningen og dialogen med de enkelte kunder. Det er primært turister, som besøger butikken denne dag, men et par enkelte stamkunder kigger også forbi. Alle mødes med et smil og et træfsikkert goddag. Butikschef Jens Kromann Olsen fortæller også, at han gør sit ypperste for at give alle kunderne lidt mere end, hvad man forventer. En nordkvinde, med solbriller i panden, spørger om hjælp til MC-olie. Jens nikker, og finder olien. Herefter spørger han pænt om hun kunne tænke sig et par kolde vand fra køleboksen, hun takker pænt nej. Opstillingen af køleboks og vand giver i øvrigt pote flere gange i løbet af dagen. Der er tæt på 30 grader - "samtidig viser vi, at sådan en lille køleboks faktisk er temmelig effektiv", fortæller Jens.

Mange stamkunder

"Vi har mange stamkunder i Grenå. Jeg ved, at det skyldes den ekstra service og altid imødekommende adfærd. Vi har ikke så mange problemer med utilfredse kunder herude. Vi løser kundernes udfordringer, så alle er glade og tilfredse. Det er i bund og grund det, som det handler om", siger Jens og fortsætter: "Hvis vi har tilfredse kunder, så kommer de jo igen. Flere af vores stamkunder kommer tre-fire gange om ugen", siger Jens Kromann Olsen. Samtlige kunder får en ekstra service, som da et yngre par skal se på et bilbatteri. Jens går med ud - og fortæller, hvad de skal bruge, fortæller om, hvordan batteriet virker og hvordan man holder det i gang. Senere kommer en familiefar med et par børn. Han skal bruge cykler til sommerhuset, og det skal gå stærkt, så de vælger fire cykler fra cykelpodiet. "Det var en god ordre", smiler Jens. Vi går fra butikken. Den er fyldt. Stemningen er god.