Ringkøbing i hopla

Solen er ikke den eneste som skinner denne fredag i Ringkøbing. Butikken stråler. Personalet smiler. Kunderne er glade og sultne efter pølser og tilbud.

Donkraft, pølser og WD-40 er på toppen i Ringkøbing, men det vender vi tilbage til. Tyve minutter i ni kalder distriktschef Anders Pedersen til samling i butikkens personalerum.

"Så gælder det. Følgende plan for i dag. Du står ved pølserne, husk at have rigelig med kaffe også. I andre står ved kassen, husk nu at gøre kunderne opmærksom på, at vi ud over de mange tilbud kører med 20 % i åbningsrabat. Og giv dem en super oplevelse", lyder det fra Anders.

Butikken i Ringkøbing er rykket et par lokaler hen. Det har givet en top beliggenhed. Mellem Kvickly og Fakta. Foran finder man en stor rummelig parkeringsplads, som gør det let for kunderne at få plads ved siden af butikken.

Lidt i ni vælter det ind

De første kunder vælter målrettet ind i butikken. De første går efter vores donkraft, hvor man sparer 50 pct. Ved pølserne kommer de hen efter at have handlet. Et par siger: "Vi så reklamerne i avisen, ellers havde vi ikke vidst, at I flyttede i dag. Det er dejligt at være her. Det er godt nok god plads i butikken. Man kan ligefrem komme nemt frem mellem gangene", konstaterer flere kunder.

WD-40, pølser og fadøl er et hit

Gennem hele dagen trækker pølserne og fadøllene mange gæster til. Flere kunder overvejer at komme flere gange i løbet af dagen: "Så kan vi både få frokost og aftensmad i dag", griner en kunde på vej ud. Mange kunder køber lidt mere, når fadøllen er gledet ned. Specielt vores WD-40 bliver næste vare med run på! Lageret tømmes hurtigt. Der er mange samtaler i butikken i løbet af dagen om alt mellem himmel og hav. Både personale og kunder nyder den nye butik. En glad kunde fortæller om fisketure ved Lillebælt kontra det at forstå Vesterhavet. "Man skal være født og opvokset ved Vesterhavet for at kunne forstå det", siger han. Butikkens mange muligheder og nye beliggenhed er også blandt topemnerne i butikkens pølsevogn.

Ringkøbing er åbnet i nye klæder!

Tak for en super dag!

Held og lykke Ringkøbing!